Najnowsze wiadomości

iPhone 11 Pro Max: opinia

Google Pixel 4: opinia

iPhone: Apple rozszerza swoją własną ochronę dla smartfonów

19 września 2020 4:05

Jak Google narobił bałaganu w swoim biznesie sprzętowym



Według wyników Alphabet w czwartym kwartale, Google posiada własny biznes sprzętowy, który przynosi co najmniej 2 miliardy dolarów rocznie. Zaskoczony? My też jesteśmy zaskoczeni. Liczby jednak nie opowiadają pełnej historii. Z Pixelem 5 teraz na pewno na horyzoncie, patrzymy na sprzętowe zmagania Google'a na przestrzeni lat.

Czwarty kwartał roku to zwykle czas zderzeniowy dla sprzedaży sprzętu. Ze względu na sezon wakacyjny na całym świecie, entuzjastów technologii plusków gotówki i rocznych wydmuchów w dni jak Black Friday i Cyber poniedziałek oznacza, że Q4 jest dobrym czasem dla biznesu dla większości producentów sprzętu w tej branży. Dla Google, jednak sprzedaż w Q4 były w dół w 2019 roku.

Pixel 4 i Pixel 4 XL, najnowsze flagowe smartfony Google, zostały wprowadzone na rynek w Stanach Zjednoczonych 24 października.  Wielu recenzentów technicznych, takich jak ja, było podekscytowanych sprzętem. Pojawiła się nowa technologia radarowa Soli poprawiająca rozpoznawanie twarzy do odblokowania, ulepszony aparat fotograficzny oraz wysokiej klasy chipset, o którym można było krzyczeć. Jasne, żywotność baterii była ogromnym problemem przy włączonej nowej częstotliwości odświeżania 90Hz, ale nadal myślałem, że to świetny telefon za życia.

Kiedy zabrałem Pixela 4 do Manchesteru w czasie świąt Bożego Narodzenia, moi przyjaciele w Wielkiej Brytanii nie wiedzieli, co to było. "Telefon wykonany przez Google"? Nigdy o nim nie słyszałem", powiedzieli mi. Moi kumple mogą nie być największymi technofilami na świecie - to rodzaj facetów i dziewcząt, którzy co roku kupują najnowszą serię Apple iPhone lub Samsung Galaxy S - ale wciąż byłem zaskoczony, gdy usłyszałem, że wielki nowy flagowy telefon z Mountain View nie był nawet na ich radarze. Więc dlaczego Google ma taki trudny czas na uchwycenie głównego nurtu rynku?

Problem z pikselami Google'a

Oryginalny Google Pixel został uruchomiony w październiku 2016 roku za 649 dolarów, kiedy to była to cena flagowego smartfonu. Samsung Galaxy S7 wystartował w tym samym roku za 699 dolarów. Wydanie oznaczało śmierć linii Nexus, a urządzenie zostało dobrze ocenione. Myśleliśmy, że był to jeden z najlepszych Android doświadczeń wokół.

Podobnie udane następstwa pojawiły się i poszły w postaci Pixela 2 i Pixela 3, a oprogramowanie do kamer Google szybko zyskało reputację najlepszego w branży, pomimo podstawowej strzelanki 12MP po stronie sprzętowej. Google miał najlepszy aparat fotograficzny, najczystszy stan magazynowy Android doświadczenie, i kompaktowa forma, która stawała się coraz bardziej rarytasem, jak smartfon zaczął rosnąć w rozmiarze i rosną guzki aparatu z tyłu.

Na swoich modelach nieXL, Google oparł się również nacięcie, mocno zrównany trend iPhone X, który wniknął w ekosystem Androida i stał się źródłem frustracji dla wielu oldschoolowych użytkowników Androida - lub przynajmniej coś, na co można narzekać w Internecie. To powinien być home run dla Google. Platforma, na której można by się oprzeć.

Ale potem przyszedł Pixel 4. Jak powie każdy fan kina, jest tylko jedno miejsce po trylogii, i wraca do początku, historia pochodzenia. Google powinien był wrócić do tego, co sprawiło, że linia Pixel stała się ulubionym filmem osób mających dostęp do informacji poufnych; flagowa wydajność, czyste oprogramowanie i najlepszy aparat na smartfony na rynku.

Na wiele sposobów, Mountain View dostarczył na tych podstawowych wartościach. Pixel był kompaktowy i miał najnowszy Snapdragon 855 SoC firmy Qualcomm. Oprogramowanie nadal było fantastyczne. Główna strzelanka była tak dobra, jeśli nie lepsza, jak każdy inny główny czujnik aparatu w dowolnym telefonie dowolnego producenta. Ale to właśnie niesłabnąca potrzeba innowacji w branży smartfonów być może zmusiła Google do podjęcia ryzyka, a czyniąc to popełnił błędy, które naprawdę zaszkodziły jego flagowy telefon.

Technologia Soli Radar jest tego dobrym przykładem. Zaprojektowana z myślą o przejęciu identyfikatora twarzy Apple i wprowadzeniu szybszej, bezpieczniejszej metody odblokowywania linii Pixel, przez większość czasu działała dobrze. Ale Google podjął kolejną, podobną do Apple decyzję i usunął to, co pojawiło się przed jego nową innowacją, aby zachęcić użytkowników do "nowej rzeczy". Bez czujnika linii papilarnych, to było Soli-wzmocniony odblokowanie twarzy lub wracając do PIN / wzór. Użytkownicy systemu Android mają tendencję do nie lubią być w ten sposób zmuszani do podążania pewną ścieżką. Ponadto, Soli nie działało w każdym regionie. W podróży służbowej do Tel Awiwu, gdzie Soli Radar nie był wpuszczany, dostanie się do mojego Pixela 4 stało się obowiązkiem.

Kolejne funkcje, które umożliwia układ Soli Radar, takie jak Motion Sense, filc półpieczony i gimmicky. Jasne, można pominąć utwory na Spotify, przesuwając dłoń na górze telefonu, ale używałem telefonu przez ponad 100 dni i może liczyć na jedną rękę tyle razy, ile razy uznałem to za przydatne.

Jednak to właśnie w dziale aparatury fotograficznej Google wykonał prawdopodobnie najgorszy telefon z Pixelem 4. Po raz pierwszy na smartfonie Pixel dostępne były dwa czujniki kamery. Podwójna kamera nie była wtedy prawie przełomowa - Samsung i Huawei byli już w tym momencie na potrójnych kamerach - ale decyzja, aby iść z teleobiektywem jako drugim strzelcem, a nie kamerą szerokokątną, była zaskakująca.

Było kilka fajnych rzeczy dzieje się z oprogramowaniem tego teleobiektywu, i można argumentować, że Google po prostu przewidział obsesję branży na punkcie powiększania, ale w rzeczywistości, szerokokątny obiektyw jest 100 razy bardziej użyteczne niż teleobiektyw w życiu codziennym i Pixel 4 brakowało czegoś, co jego konkurenci mieli w dziale aparatury fotograficznej po raz pierwszy w swojej historii.

Google nigdy nie był otwarty z danych dotyczących sprzedaży, ale na początku tego miesiąca Pixel 4 i Pixel 4 XL zostały ostatecznie przerwane mniej niż rok po jego uruchomieniu.

Gdzie Google zabiera tu Pixela?

Oczywistą odpowiedzią jest średniej klasy Pixel Google Pixel 3a za 400 dolarów, który został dobrze sprzedany przez wszystkie konta, oferując klientom te same wspaniałe wrażenia z aparatu, co flagowy Pixel 3 w bardziej przystępnym pakiecie. Google wykonał kilka inteligentnych ruchów z jego pierwszego smartfonu klasy średniej, takie jak utrzymanie go małe i lekkie, i dodając akcenty jak gniazdo słuchawkowe, aby osłodzić ofertę dla tych, którzy nie są zdenerwowani zakupem najnowszych trendów technologicznych.

W przypadku Pixela 4a, to rozsądne myślenie trwa dalej. Oczywiście, w ofercie średnio-zakresowej Google 2020 nie ma podwójnego aparatu fotograficznego, jak jego większy brat, ale jak wspomniałem, że teleobiektyw i tak miał wątpliwą wartość, więc niewielu posiadaczy Pixela 4a będzie czuło się na sprzęcie fotograficznym krótko. Układ Soli Radar również zniknął, zastąpiono go standardowym tylnym czujnikiem odcisków palców, a gniazdo słuchawkowe zostało. Cena spadła również o pięćdziesiąt dolców. Pixel 4a wygląda jak zwycięzca, a my wkrótce będziemy mieli dla Ciebie pełną recenzję na stronie.

Słowo nadal krąży o Pixel 5 sztandarowy telefon, choć i wszystkie znaki wskazują na Google o jeszcze jedno pęknięcie na sztandarowym rynku smartfonów przed tym burzliwym roku jest obecnie. Dotychczasowe przecieki nie sugerują, że Google wraca do swoich początków z tym urządzeniem, choć. Podobno Snapdragon 765G będzie, mimo że nie jest slush, oznacza to, że Pixel 5 nie będzie w stanie konkurować z 2020 roku flagowych pod względem mocy, bez względu na to, jak dobrze zoptymalizowane oprogramowanie jest.

Podobno Pixel 5 jest również dostępny tylko w wersji XL. Co, w połączeniu ze specyfikacjami, które widzieliśmy podczas rund, sugeruje, że jest to raczej Pixel 4a XL niż prawdziwy okręt flagowy piątej generacji. To, co zobaczymy jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej znajdzie się gdzieś pomiędzy tymi dwoma biegunami, ale szum dla Pixela 5 nie może być w tym momencie bardziej stonowany.

I tak wracamy do naszego początkowego pytania: jak Google zrobił taki bałagan z formułą, która wyraźnie zwyciężyła? Wydaje mi się, że Mountain View padł ofiarą presji na innowacyjność. Ponieważ rynek smartfonów zwolnił pod względem postępu technicznego, marketing i sztuczki były jedynym sposobem dla producentów, aby nadal naciskać na publiczność, aby uaktualnić. Google mógł być inny i dostarczane na obszarach, które zrobił z pierwszych trzech telefonów Pixel i był zadowolony z tego, że przemysł wewnętrzny wskazówka wyboru.

Zamiast tego, telefony Pixel w połowie serca wszedł do wyścigu szczurów, i został zjedzony w wyniku.

Komentarze (0)